Coordonarea si organizarea procesului de selectie
Art. 1. Coordonarea selecției participanților este realizată de către o Comisie de selecție, alcătuită din 3 membri stabiliți prin decizie internă.
Art. 2. Principalele atribuții ale Comisiei de selecție sunt:
- anunță selecția grupului de formatori participanți la mobilități în cadrul proiectului, prin comunicarea și afișarea pe pagina web a asociației;
- oferă potențialilor candidați informații privind procedura de selecție;
- stabilește și publică graficul de organizare și desfășurare a selecției;
- evaluează candidaturile și stabilește lista finală a persoanelor selectate;
- întocmește un raport privind derularea procesului de selecție și îl prezintă Coordonatorului proiectului.
Art. 3. a) Toți membrii comisiei de selecție au dreptul egal de vot.
b) Persoanele implicate în evaluarea dosarelor personale nu vor participa la mobilități și nu vor avea rude în rândul participanților.
c) Persoanele implicate în evaluarea dosarelor personale de înscriere vor respecta urrnătoarele reguli: -
vor evalua în baza criteriilor stabilite în Apelul de selecție a candidaților;
- vor formula aprecieri cu imparțialitate;
- vor fi obiectivi în evaluare;
- vor păstra confidențialitatea pe toată durata evaluării;
- vor asigura transparența deciziilor privind selecția;
- vor respecta procedurile și termenele stabilite;
- își vor exercita atribuțiile cu onestitate, corectitudine și responsabilitate.
Art. 4. Fiecare candidatură va fi evaluată de Comisia de selecție respectând prevederile din Apelul de selecție.
Art. 5. La finalizarea procesului de selecție se afișează rezultatele evaluării în ordinea descrescătoare a punctajului obținut și se menționează statutul ADMIS/RESPINS.
Art. 6. Contestațiile cu privire la hotărârile Comisiei de selecție, se depun respectând prevederile din Calendarul de selecție.
Art. 7. În termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea evaluării, Comisia de selecție va întocmi un Raport final privind selecția beneficiarilor.
Raportul trebuie să cuprindă:
✓ Data și locul sesiunilor de evaluare:
✓ Analiza dosarelor;
✓ Componența comisiei;
✓ Lista cu rezultatele finale ale evaluării.
Art. 8. Dosarele de participare la selecție, însoțite de toate documentele de evaluare ale Comisiei de selecție, semnate de toți membrii, raportul comisiei însoțit de listele finale fac parte din documentația proiectului și vor fi gestionate conform deciziei echipei de management al proiectului și arhivate conform prevederilor legale.
Art. 9. În procesul de selecţie se vor respecta principiile echităţii, non-discriminării şi egalităţii de şanse. Pe întreaga durată a procesului de selecţie criteriul primar va fi interesul organizației, iar lista finală a participanţilor la mobilitate va fi conformă cu interesul organizației, aşa cum apare el definit în aplicaţia de proiect.